פלאגינים הם הנשק הסודי של המפיק המודרני

פלאגינים הם תוכנות חיצוניות שמורידים ומתקינים בנוסף לתוכנת ההפקה שלנו (DAW). הם יכולים להיות אפקטים שמשפיעים על האודיו כמו פדאל אפקט של גיטרה לדוגמא, והם יכולים להיות גם כלי נגינה וירטואלים אלקטרוניים מכל הסוגים והצורות:

הדמיה ודגימות של כלים אקוסטיים כמו פסנתרים, אורגנים, גיטרות, כלים אקזוטיים ואטניים ואפילו קולות, וכמובן גם כלים אלקטרוניים כמו סינתיסייזרים, סאמפלרים לתופים אלקטרוניים ובאמת שאין לזה סוף.

כלים ואפקטים וירטואליים משומשים ע״י מפיקים מתחילים שרק פתחו את התוכנה, ועד מפיקים מקצועיים מסחריים ברמות הגבוהות בעולם – משום שרמת הסאונד של התוכנות היום (בהשוואה לציוד פיזי חיצוני) היא באמת גבוהה ביותר ומקצועית לחלוטין.

כיום קיימות מספר רב של חברות פלאגינים אשר משחררות פלאגינים בחינם הניתנים לשימוש חופשי. מצאנו בשבילכם חמישה פלאגינים מומלצים, סיקרנו אותם, ואפילו ריכזנו בשבילכם הורדות והדגמות של אותם פלאגינים מומלצים, ככה שכל מה שנותר לעשות, זה להוריד את הפלאגינים וליהנות.

פלאגינים מומלצים:

1.Softube Saturation Knob

ה- Saturation Knob מבית Softube הוא מודול סטורציה ( דיסטורשיין) , שיחולל פלאים לכל סאונד שרק תרצו. הוא יגדיל וישמין לנו את הבס ליין, ילכלך ויעצים לכם את התופים, ינפח ויחדד את סאונד הגיטרה או הסינטי, ויגרום לשירה להבריק ולנצנץ. פשוט יגרום לסאונד להעיף לכם את המוח!
לסיקור מלא על הפלאגין לחצו כאן.

2. סינטיסייזר חינמי TAL NoiseMaker

הפלאגין  Noise Maker מבית היוצר של חברת  Tal. ה-Noise Maker הוא סינטיסייזר להורדה חינם.
ה-Noise Maker הוא גרסה משופרת של ה- Tal-Elektro7ro, והוא מצויד במנוע סאונד חדש, ששודרג בהרבה שיפורים ותכונות שימושיות אחרות.
לסקירה מלאה על הפלאגין לחצו כאן.

3. Voxengo Span

Span מבית היוצר של Voxengo, הוא פלאגין חינמי המשמש כאנלייזר (מנתח) (Analyzer) לעריכת אודיו, לפלטפורמות עריכת סאונד מקצועיות (Daw). ברובו ה-Span מגיע אלינו מהאקולייזר הפרמטרי הדינמי ה-Voxengo GlissEQ, והוא מביא איתו את כל איכויות הניתוח של ספקטרום התדרים. לסיקור מלא על הפלאגין לחצו כאן.

4. Distorque : Azurite

הפלאגין החינמי Azurite מבית היוצר של  DISTORQUE AUDIO הוא אפקט קורוס (סוג של מודולציה) רב-קולי, שמשנה את חוקי המשחק ושם דגש על סאונד עשיר, איכותי ומלא. לצד יכולת שליטה ורסטילית ומרשימה על הסאונד, אין ספק שב-DISTORQUE AUDIO מישהו עשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר. לסיקור מלא על הפלאגין לחצו כאן.

5. Audio Assault – Transient

ה- Transient הוא טרנזיינט שייפר ( transient Shaper) מבית  Audio Assault, כלי חשוב מאוד בכל הנוגע לעיצוב סאונד והפקה מוסיקלית, וחלק בלתי נפרד בארגז הכלים של המפיק המוסיקלי ואנשי סאונד.
לסיקור מלא על הפלאגין לחץ כאן.

לסיכום:
אפשר היום להפיק קטעים מעולים שעומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר מבלי להוציא כל כך הרבה כסף – בעיקר בתחום התוכנות. אנחנו ממליצים בחום שתתנסו בהרבה פלאגינים לסגנונות שאתם מתעסקים בהם ולטעם שלכם על מנת להבין מה אתם באמת צריכים כדי להתקדם ורק אז לרכוש את הדבר הנכון.
כמובן שעל טעם ועל ריח.. אבל מרטין גאריקס הפיק את Animals על הלפטופ שלו בלי שימוש בציוד חיצוני לפי מה שיודעים היום והדוגמאות הן רבות.

אתם מוזמנים להכנס לעמוד שלנו ביוטיוב, ולצפות במדריכים וטיפים נוספים שצולמו במיוחד עבורכם!

לינק לעמוד היוטיוב שלנו: https://youtube.com/channel/UCxUvCEUUnnc5SmNprJc2jbg?view_as=subscriber

כמובן גם כאן למטה יופיעו עוד עמודי תוכן מעניינים בעולם ההפקה.

אם יש לכם עוד שאולות אתם מוזמנים לרשום לנו כאן למטה בתגובות של העמוד.

השאירו תגובה

השארו מעודכנים וקבלו טיפים ומדריכים למייל