כנראה שאחד מהאירועים המרכזיים ביותר שהיו בשנה האחרונה, כנס Tune In Tel Aviv 2018 היווה מוקד עלייה לרגל של מוזיקאים, מפיקים, אנשי יח”צ ובכירים בתעשיית המוזיקה העולמית.

תכלית הכנס השנתי היא לתת לאמנים המקומיים את הבמה שמגיעה להם, לחשוף אותם לאנשי מפתח בתעשיית המוזיקה העולמית, אשר מגיעים מכל קצוות העולם לכנס השביעי במספרו.  

מעבר לכך, מתקיימת ועידה המארחת את בכירי תעשיית המוזיקה העולמית, המאפשרת למוזיקאים לקבל פנינות חוכמה מאותם אנשים אשר מניעים מאחורי הקלעים את מרבית תעשיית המוזיקה הבינלאומית.

הועידה התקיימה במלון Lighthouse בתל אביב, והחוויה של הכנס החלה עוד מרגע הכניסה למלון – עם עיצוב מפואר, מוזיקה בווליום נמוך וסאבים שכל מפיק היה חולם שיהיו אצלו באולפן.

 אחרי שהות קצרה במעלית צפופה, הגענו לקומה החמישית של המלון, ולמקום בו התקיים הכנס – מרפסת רחבה עם נוף לים, חלומו של כל דייר תל אביבי מצוי.

במינגלינג הראשוני שקדם לפתיחת הכנס יכולתם למצוא את צמד ההיפ הופ המוכשרים Killin H8 שהגיעו במיוחד מניו יורק, תהל קליין שלאחרונה שחררה את אלבום המופת שלה Unfold במופע השקה מרהיב, ואת חברי ההרכב החיפאי Gunned Down Horses, שלאחרונה זכו לחמם את Deep Purple בשתי הופעות ברוסיה.

דברי פתיחה, כיבוד והראיון המרכזי

Tune In מרכזי

את הועידה פתח ג’רמי האלש, מייסד Oleh! Records, והמוח מאחורי כנס Tune In, אשר מקדם את האג’נדה שלו לתמוך ביצירה הישראלית ולהוציא אותה מעבר לגבולות ארצנו הקטנטונת.

בדבריו ג’רמי נתן את המדריך למתחילים לכנס טיון אין תל אביב 2018, ואת לוח הזמנים הצפוי להיות בכנס.

לאחר הפסקה קצרה המלווה בסנדוויצ’ים אלוהיים ועוגות שלא נופלות מהרמה של “מאסטר שף קונדיטור”, אורחי הכבוד סימור סטיין ומייקל צ’אג עלו לבמה לראיון בלעדי ע”י מלינה סוואל, עורכת התוכן של מגזין Variety הידוע.

שמדובר בהגדרה “אורחי כבוד”, זה בלשון המעטה.

סימור סטיין

סימור סטיין עד לאחרונה כיהן כנשיא של חברת התקליטים Warner Music Group, אחת מארבעת חברות התקליטים המובילות בעולם בשוק המוזיקה.

סימור שם את חותמו בתעשיית המוזיקה כמייסד של Sire Records, חברת התקליטים שהייתה אחראית להבאת אמנים מוכשרים להכרה בינלאומית, כגון מדונה, דפש מוד, Fleetwood Mac ורבים נוספים.

מייקל צ’אג הוא שם נרדף לכל מה שמדובר בטורים. מגיל צעיר עסק בניהול הרכבים והבאתם לטורים ברחבי העולם, ביניהם תוכלו למצוא אמנים כגון Guns N’ Roses, פרנק סינטרה, מדונה (ניתן להסיק כבר את שיתוף הפעולה שנמשך שנים עם סימור), בוב דילן, ניל יאנג, ועוד רבים נוספים.

מייקל ייסד את חברת Chugg Entertainment שאחראית לטורים בינלאומיים של מגוון רחב של אמנים.

בראיון דיברו מייקל וסימור על איך המוטיבציה להכיר את תעשיית המוזיקה הובילה אותם להצלחה בתחומם, על ההשפעה הראשונה שהציתה את אש היזמות, ועל כך שהעבודה הקשה בסופו של דבר משתלמת, לא משנה באיזה תחום או נישה.

סימור ומדונה טיון אין

“הייתי בתעשייה הזאת 55 שנה ואני לומד בכל יום משהו חדש. אחד מהאתגרים היום בתעשיית המוזיקה זה ההבנה של ערוצי ההכנסה האפשריים לאמן.

מוזיקה היא מראה של הזמן, ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו לתקופה המשתנה בקצב מסחרר.”

הצמד האגדי היה פתוח לשאלות מצד הקהל, אשר נגעו בנושאים כמו ההבדל בחווית הקלטה באולפן אנלוגי לעומת אולפנים מודרנים כיום, שיתופי פעולה בינלאומיים, ומה קודם בחשיבותו, יחסי ציבור או השקעה בטורים.

“שמדובר בשיווק, אתה צריך להשתמש בכל כלי שיש ברשותך היום, אך הטורים הם מה שבאמת יבנו את הלויאליות של המעריצים כלפייך.

אם אתה באמת טוב, אנשים ישמעו עלייך ויגיעו לשמוע אותך. השיווק הכי טוב הוא מפה לאוזן.”

Songwriting & Sync 101

המערכה הבאה בכנס הייתה סביב מערכת היחסים בין מפיקים מוזיקליים, אמנים, ומחלקת פיתוח אמנים (Artists & Repertoire, או בקיצור AR).

המשתתפים בסשן היו המפיקים המוערכים רואן “First Born” הילטון (ניקי מינאז’, אריאנה גראנדה, פלו רידה), חזוס “DalePlay” הררה (Diplo, אנריקה איגלסיאס, סקרילקס), דיוויד מקראקן (ביונסה, קניה ווסט, איאן בראון) ודאנטון סאפל (קולדפליי, U2, פאטי סמית’).

הנושאים שעלו בדיון היו בעיקר על החוויה בלעבוד עם אמנים בסדר גודל בינלאומי, על המעבר לפרויקטים מסחריים, שיתוף פעולה עם מפיקים ישראלים, ומה גורם לשיר להצליח.

Hylton

“אחד מהגורמים הכי חשובים להצלחתו של שיר הוא טיימינג. עלייך ללמוד את התעשייה שאתה נמצא בה, ולהבין מתי לשחרר שיר בזמן הנכון ובמקום הנכון.

מעבר לכך, עליך לתכנן את הפולואו אפ הבא שלך – להיט אחד ללא שיר המתוכנן לשחרור אחריו, יכול להביא לתוצאה הפוכה מהצלחה בטווח הרחוק.”

אך בעיקר, הנושא העיקרי עליו דנו המפיקים, היו על היחסים שלהם ושל האמנים עם מחלקת AR:

 

“אין באמת מדע לזה. בלוס אנג’לס יש באמת 100 אנשים שבאמת עושים את כל העבודה מאחורי הקלעים.

מחלקת AR הם כמו נמלים עובדות בפרך, צריך ליצור איתם מערכות יחסים אותנטיות. חלק משיתופי הפעולה שתעשו איתם יוכלו להביא אחרים להצלחה.

אם AR נותנים לך הזדמנות, אתה מופיע ונותן את העבודה בכל פעם, בדיוק בזמן.”

Jesus DalePlay Herrera

“בן אדם שיצרת איתו קשרים היום, יכול למצוא את עצמו בתפקיד מפתח בעוד כמה שנים. אין לדעת מה תוכל להניב מהקשרים שתיצור.”

אחד בשביל כולם, כולם בשביל כולם

Team

דבר נוסף שעלה בדיון, הוא כוחו של אינדיבידואל במערכה, מול כוח של קבוצה או הרכב שעובדים בסנכרון מלא להגשמת חזון משותף.

“אני לא אוהב גוואקמולי, אך אם תשים אותו בסושי לצד מרכיבים אחרים, אני לא אתנגד, ואפילו אהב אותו.

לפעמים בן אדם אחד לא יכול לספק את הסחורה, אך בשיתוף פעולה עם אנשים בעלי מיינדסט דומה וכימיה מצוינת, אין גבול למה שיוכלו להשיג.”

מוזיקה היא מראה של הזמן, וזה לא רק משפט שנאמר על ידי אחד מגדולי תעשיית המוזיקה.

עם התפתחות הטכנולוגיה, יש מגמת עלייה ניכרת בצריכת תוכן.

ערוצי סטרימינג של מוזיקה וסרטים נגישים היום לכל אדם החפץ לצרוך תוכן מיידי.

כתוצאה מכך, האפשרויות למספר ערוצי הכנסה מרובים עלתה בקרב מוזיקאים ומפיקים.

“לאמנים היום יש יותר מקורות הכנסה פוטנציאליים יותר מאי פעם. רק בנטפליקס בלבד יש יותר מ-6000 תכנים. יש המון רשתות וטרנדים, וזו הזדמנות לאמנים ללמוד יכולות שיעזרו להם לבנות לעצמם מקורות הכנסה נוספים.”

stream income tune in

“קומפוזיציה זה תהליך שונה מהפקה, אתה צריך להוריד הילוך במלודיה כדי שכל הקומפוזיציה תתאים לסצנה. יש לשים דגש על הדינמיקה בחלקים השונים.”

“אנחנו נמצאים בעידן הזהב של המוזיקה, ומי שיודע אילו כישורים הוא צריך ללמוד, יכול להצליח בגדול.

בין אם אתה יוצר עצמאי או חלק מלהקה, זו אופציה חדשה להכנסה נוספת וחשיפה.

בסופו של דבר, פסקול מצוין יכול להציל משחק רע.”

יצירת כוכב - מערכת יחסים סימביוטית בין לייבלים, מו"לים, סוכנים ומנהלים

בסשן הזה בכנס טיון אין השתתפו קן קומיסר (ראש A & R Sony מוסיקה לשעבר, נשיא Tenman Records בצמוד לג’סטין טימברלייק, ונשיא Notting Hill Publishing), מנדר טאקור (מנהל תפעול ראשי של Times Music) וכן הצטרפו אליהם מייקל צ’אג וסימור סטיין.

הדיון הזה בעצם היווה העלאת הילוך מהדיון הקודם לו, והציג לקהל את אופן ההתנהלות של לייבלים בינלאומיים.

“צריך להסתכל על העובדות בשטח – כל אחד עם לפטופ יכול ליצור מוזיקה, מה שהוביל להקמת סכר בערוצי הסטרימינג השונים, אחד שקשה לחדור.”

תפקידו של AR הוא לעזור לאמן לעבור את הסכר ע”י יצירת רשת תמיכה.”

“במהלך השנים AR השתנה. בעבר, במוזיקת פופ, תפקידו היה לחבר את האמן עם השיר הנכון, מכיוון שאמנים לא כתבו לעצמם את השירים, ובסך הכל היו צריכים לבצע.

היום, צריך לוודא שהאמן כותב ומלחין שירים שנכונים בשבילו מבחינת יח”צ ואחוזי הצלחה מסחרית.”

טיון אין

“יש לי צוות של 28 אנשים שמכסים את הכל, החל משיווק ועד לבוקינג, כל אחד מהם תורם לרשת תמיכה, ובמקביל יוצרים קשרים עם לייבלים ואמנים.”

Act Local, Think Global

Act Local Think Global

נושא שעלה בדיון הזה, הוא הצלחה במדינות זרות. קחו את הודו למשל.

בהודו, בניגוד לחשיבה ההגיונית, השפה שמאחדת את כל מיליארד ההודים, היא לא הודית – אלא אנגלית.

הודים מדברים אנגלית שוטפת, וצורכים תוכן מהמערב בצורה אינטנסיבית.

“בהודו, השוק תמיד היה מונע מסונגרייטרים. היום הכל חדש, נייד, והחשיבות של AR גדולה יותר מתמיד. קהל גדול משמע יותר תוכן, משמע יותר AR.”

“יש אמנים שמצליחים יותר במדינות זרות מאשר במדינה בה גדלו. יש לך את האפשרות לנסות להצליח בכל מקום בעולם, ולקוות שתתפוס לפחות במקום אחד, כל עוד תהיה פתוח בכל מה שתעשה.”

“הדמיון שלך יכול לקחת אותך לכל מקום, רק בגלל שאתה במקום מסוים זה לא אומר שזה מגביל אותך.”

אחד מהדברים שקיבלו הדגשה, במהלך כל Tune In, דבר שלדעתינו אין מספיק שיח עליו – העובדה שלכל אמן מצליח, יש סיפור, וסיפור מצליח, בדיוק כמו הפקה מוצלחת, צריך להיבנות.

“צריך לבנות סיפור מסביב לאמן ולמצוא את הפלטפורמות הנכונות לבניית הסיפור.”

“לא תמיד האמן יכול לבנות את הסיפור בעצמו, וזה דורש הסתכלות אובייקטיבית. אמן צריך מנהל.

לשם כך, עליו ליצור קשרים שילוו אותו לאורך הדרך.”

“מנהל אישי הוא הצד השני של המטבע – החשיבות במנהל עולה בעקבות מספר ההזדמנויות לערוצי הכנסה.

אם אתה לא לטבוע בעבודה אדמיניסטרטיבית ולשמור את את האנרגיה שלך ליצירת מוזיקה, אתה צריך מנהל.”

Tune In תל אביב - חוויה שכל אמן צריך לחוות

במכללת Just Music אנחנו מאמינים שאמן שבאמת רוצה להצליח, עליו להתמיד במה שהוא עושה.

חלק מההתמדה הזו היא למידה מתמשכת בכל תחום שיכול לעזור לך להתפתח כאמן.

כנסים כמו טיון אין יתנו לך כלים שקשה להיחשף אליהם לבד, ונותנים לך אפשרות ליצור קשרים עם אמנים אחרים ואנשי מפתח בתעשיית המוזיקה.

קרדיט לתמונות מהכנס: Yoel Zajdner

צור קשר

צרו קשר


חייגו 1800-80-1000 או השאירו פרטים כאן:

    טלפון: 1800-80-1000
    וואטסאפ: 050-448-1213
    מייל: justmusic100@gmail.com
    חיפה: שד’ ההסתדרות 35 (צמוד ללב המפרץ)