איך ליצור היפ הופ בתוכנת Studio One 4

תוכנת Studio One 4 היא פלטפורמה מצוינת להפקה בסגנונות כגון היפ הופ, טראפ, R&B וכל סגנון שעולה לך לראש.

בעזרת כלים שמגיעים עם התוכנה, וידע הנרכש לשימוש פרקטי בכלים אלו, ניתן להגיע לתוצאות מפתיעות בזמן קצר.

יש הרבה דרכים בהם ניתן ליצור מוזיקה, בחרנו להדגים כאן תהליך ליצירת הפקה המסתמך אך ורק ע”י מה שהתוכנה כבר מציעה לנו.

Browser

במידה ולא ראית את הפוסט שלנו שמרחיב על ה-Browser, זה כנראה החבר הכי טוב שלך בשלב ההפקה, ממנו תוכל להביא את כל הסאונדים, סאמפלים, אפקטים וכלים שתצטרך אותם בהפקה שלך.

כדי ליצור בסיס לביט, הלכנו לקבצי הסאונד שקיבלנו עם ההרחבות של Studio One, וחיפשנו מערכת בסגנון היפ הופ עם סאמפלים שנשמעים טוב ביחד.

באותה מידה, יכולנו לבחור מהסאמפלים שלנו, או מהרחבות אחרות, ולעשות חיפוש בקטגוריית לופים לסאמפלים בסגנון היפ הופ.

אחרי שבחרנו את המרכיבים שלנו למערכת תופים, שמנו את כל הסאמפלים במכונת תופים שמקבלים ביחד עם התוכנה – Impact XT.

Impact XT

 

ה-Impact XT הוא סאמפלר תופים המבוסס על פדים, אשר לכל פד ניתן לטעון סאמפל אחד או יותר.

לכל פד יש מעטפות סאונד אינדיבידואליות, הכוללות שינוי מנעד (Pitch), פילטר,ומגבר (Amp), כך שניתן לקחת סאמפלים קיימים ולשנות אותם לטעמך כדי שיתאימו בדיוק להפקה שלך.

ה-Imapct XT מגיע עם מגוון רחב של פריסטים למערכות תופים בהם ניתן להשתמש, אך העדפנו לבנות מערכת תופים באופן ידני.

כיוונו את הסאונד של הסאמפלים בעזרת המעטפות שישמעו יותר לטעמנו, שמרנו את המערכת שהרכבנו כפריסט לשימוש עתידי, והתחלנו לכתוב תבנית של קצב בעזרת ה-Pattern.

Pattern

את ה-Pattern שיבחנו כחלק מהתכונות הבולטות של Studio One 4.

אחרי שינוי ה-BPM בהתאם להפקה, עברנו קודם כל על האלמנטים הראשיים של המערכת תופים שלנו.

התחלנו בכתיבה של הייהאט, ושמנו חזרות על מספר הייהאטים נבחר בעזרת האוטומציית Repeat שקיימת ב-Pattern.

משם המשכנו לשים קיק, סאב, קלאפ, ובהדרגה בנינו קצב שאנחנו מרוצים ממנו עם אלמנטים נוספים.

כדי לעשות עניין, בנינו שתי וריאציות שונות, כל אחת 4 ברים של לופ תופים.

אחרי שסיימנו עם המקצב תופים, חזרנו לתפריט ה-Browser, וחיפשנו סאמפל שממנו נוכל לבנות את האקורדים של השיר בעזרת Chord Track.

Chord Track

כמעט כל שיר בנוי על 3 מרכיבים עיקריים: מלודיה, הרמוניה, וקצב.

אין באמת חוק שאומר ממה צריך להתחיל, אך בסופו של דבר, מלודיה יכולה להיות נגזרת של הרמוניה, הרמוניה יכולה להיות נגזרת של קצב, וקצב יכול להיות נגזרת של מלודיה, וגם ההיפך הוא הנכון.

על ידי סנכרון בין הקצב, ההרמוניה והמלודיה של השיר, אין גבול למה שתוכל להשיג בהפקה שלך.

בדרך כלל בספריות של סאמפלים והרחבות, תוכל למצוא סאמפל בעל פוטנציאל להיות מסונכרן עם הסאמפלים שבחרת למכונת תופים שלך.

חזרנו ל-Browser, ומצאנו סאמפל שנשמע לנו טוב, שמנו אותו בפרוייקט, ואחרי עריכה קטנה וסידור מחדש, חילצנו את האקורדים שעליו מתבסס הסאמפל, בעזרת האינטגרציה של התוכנה עם ה-Chord Track.

תוכנת Studio One 4 יכולה לזהות ברוב המקרים את האקורדים של מנגינה ואף שיר שלם.

פתחנו Chord Track, לחצנו קליק ימני על הסאמפל הנבחר, חילצנו את האקורדים של המנגינה ושכפלנו את האקורדים לאורך כל השיר.

במידה ונוסיף אלמנטים נוספים, בעיקר כלים וירטואלים, נוכל לגרום להם לעקוב אחרי השינויים של ה-Chord Track, ובכך לקצר את התהליכים של כתיבה והקלטת הכלים הוירטואלים ולהתמקד בבניית ההפקה המלאה.

מה הלאה?

יש עוד המון דרכים להמשיך את ההפקה, או לעשות זאת בדרך אחרת, בסופו של דבר כל מפיק בונה לעצמו שיטת עבודה שנוחה לו.

על ידי הכרה של התוכנת הפקה בה אתה מפיק, אפשר לגלות כלים כמו מה שהצגנו בכתבה שיוכלו לעזור לך לנהל את הזמן שלך באולפן ולהתמקד ביצירת המוזיקה, ללא הגבלות טכניות.

מעוניין ללמוד עוד על תוכנת Studio One 4? לחץ כאן.

 

השאירו תגובה

השארו מעודכנים וקבלו טיפים ומדריכים למייל