איך Spotify שינתה את פני תעשיית המוסיקה למוסיקאים עצמאים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

Spotify פותחת את השערים למוזיקאים עצמאיים

 

פלטפורמות הסטרימינג הן חלק בלתי נפרד מתעשיית המוזיקה המודרנית.

ההחלטה של Spotify לאפשר למוזיקאים עצמאיים להעלות שירים ישירות לפלטפורמה, ללא עלות, ובלי התערבות של לייבלים או מפיצים כמו Distrokid או CD Baby, פותחת דלתות בקרב מגוון רחב של אמנים, ונותנת להם להפיץ את המוזיקה שלהם, עם שמירה מלאה על זכויות היוצרים.

אמנים יוכלו לקבל גישה לשירות זה ישירות דרך Spotify for Artists, פלטפורמה ייעודית לאמנים הכוללת בתוכה כבר מעל ל-200 אלף אמנים מוכרים הפעילים בה באופן שוטף.

Spotify for Artists

Spotify for Artists

השירות הזה נותן למוזיקאים עצמאיים את האפשרות להגדיל את בסיס המעריצים – כאשר מישהו ירצה לגלות מוזיקה חדשה, הסיכויים שהוא ימצא אותך יגדלו.

בעזרת אלגוריתמים הבנויים להמלצות מותאמות אישית, ספוטיפיי ביססה לעצמה מקום מכובד בקרב צרכני תוכן, מוזיקאים, לייבלים ומפיצים, והפכה לאחת מהפלטפורמות המובילות לצריכת מוזיקה.

מה האסטרטגיה של Spotify מאחורי ההחלטה הזאת?

 

העלאה ישירה לפלטפורמת סטרימינג זו פריווילגיה שהייתה שמורה עד עכשיו ל- SoundCloud

 

החלטה זו משפיעה על רשתות הסטרימינג היריבות, כגון Apple Music, שידועה בתור מערכת סגורה כחלק מהמדיניות של החברה.

עובדה זו יכולה לגרום לנהירה של אמנים להעלות את התוכן שלהם באופן בלעדי לשירות המאפשר להם לעשות זאת ללא עלות.

בתמונה הכוללת, לא בהכרח הרעיון הכי טוב, אך זה מקל על האפשרות להיחשף בפני קהל חדש.

 

בכל מקרה שאמן רוצה לפתוח לעצמו פרופיל דרך Spotify for Artists, עליו להיות רשום כמשתמש Premium

 

עובדה זו תוביל לעלייה של רשומים לשירות הסטרימינג ומשיכתם מהמתחרים, מעשה שעד עכשיו היה קשה לביצוע – ברגע שצורך תוכן ננעל על מערכת מסוימת, קשה מאוד לשכנע אותו לעבור.

כמו כן, מעריצים של האמן אשר יעלה תוכן אקסקלוסיבית למערכת, ירצו לעקוב אחרי עמוד האמן ולהישאר מעודכנים בתוכן חדש, ולכן ירשמו גם הם לשירות ה-Premium.

 

זו הזדמנות להעלות את הכמות של קטלוג השירים העצום, המהווה את אחד מההיבטים הרבים של צרכן המחפש פלטפורמת סטרימינג

 

במציאות, זה לא בהכרח משנה למשתמש הקיים מהי הכמות של קטלוג השירים בפלטפורמות מתחרות, אך זה יכול להוות גורם המאבחן בין הפלטפורמות המתחרות בקרב משתמשים חדשים.

נכון לעכשיו, Spotify עומדת על כ-30 מיליון שירים בקטלוג שלה לעומת 40 מיליון אצל המתחרה שלה, Apple Music.

אם כל שאר ההיבטים דומים, למה לא לבחור בפלטפורמה בה קיימים יותר שירים? זה פער שהיא תנסה לגשר עליו בעזרת החלטה כזאת.

הכל טוב ויפה, אבל מה עם אופן התשלום?

 

מוזיקאים עצמאיים הם בעלי עסק לכל דבר, לכן זה טבעי שמערכת כמו Stripe תהיה משומשת לביצוע עסקאות אינטרנטיות, ובמקרה שלנו זה תשלום התמלוגים לאמן, אשר יעברו פעם בחודש ישירות לחשבון הבנק.

אמנים שמעלים ישירות את המוסיקה שלהם יקבלו 50% מהכנסות נטו של Spotify, וישמרו על 100% מהתמלוגים על זכויות היוצרים.

אמנים יוכלו לעקוב אחר תשלומים שבוצעו בעבר ולראות תחזיות של תמלוגים הישולמו בעתיד.

Spotify royalties

Spotify royalties

 

אמנים אשר עובדים עם לייבלים ומפיצים מקבלים אחוזים הרבה יותר נמוכים.

במידה ואמן מפיץ את השיר שלו דרך לייבל, ספוטיפיי משלמת ללייבל כ-52 אחוז על כל השמעה, והלייבל בתמורה משלם לאומן בין 15% עד ל-50%.

נתון זה משתנה לפי גודל האמן וכמות המעריצים המאזינים לו, לכן אחוזים נמוכים זה מה שמקבלים רוב האמנים הרשומים תחת לייבלים.

בניגוד ללייבלים, מפיצים כמו Distrokid נותנים לאמן אפשרות להעלות את השירים שלהם בכמה שירותים במקביל.

גם כאן האמן מקבל 100% מהתמלוגים וגישה לפתיחת עמוד אמן דרך Spotify for Artists, אך בתשלום קבוע של 20 דולר בשנה.

האם זה הסוף של Soundcloud?

כפי שהוזכר בתחילת המאמר, אמן שרצה להעלות שיר ללא עלות בכלל, היה משתמש בפלטפורמת Soundcloud.

המחשבה שעולה לראש היא שבגלל שספוטיפיי נותנת גם את האפשרות, אז תהיה דעיכה בסאונדקלאוד וזה יוביל לסגירת השירות בסופו של דבר, אבל לדעתינו אין סיבה להספיד אותה מוקדם מדי.

Soundcloud לא עוזבת בקרוב

Soundcloud לא עוזבת בקרוב

מה שמבדיל את Soundcloud מפלטפורמות אחרות היא השימושים מאחורי הקלעים שלה – שיתופים פרטיים.

הבאת גישה להאזנה רק למאזינים מסויימים, כגון לייבלים, מנהלים, גורמי יח”צ ומפיצים, וכן הפיכת השיתוף בפרטי להפצה בלעדית לקומץ קטן של “סופר-מעריצים”, מבדילה את הפלטפורמה הזו מהמתחרות שלה.

עובדה זו תשאיר את סאונדקלאוד באוויר, כל עוד המתחרים שלה לא יביאו שירותים דומים.

בסופו של דבר, ההחלטה הזו באה בעקבות בקשות חוזרות של אמנים לשיתוף המוזיקה שלהם בדרך קלה, והם נענו בהתאם.

אין זה אומר שזו הדרך הבלעדית לשתף את המוזיקה שלך, אבל זה פותח לאמנים רבים את האפשרות להגיע להכרה שמגיעה להם, ואנחנו מאמינים שזה שינוי בתדמית של תעשיית המוזיקה המודרנית.

 

השאירו תגובה

לכל שאלה או לתאום פגישת ייעוץ חינם, השאירו פרטים כאן...

ההסתדרות 35, חיפה, ישראל

השארו מעודכנים וקבלו טיפים ומדריכים למייל

צור קשר

צרו קשר


חייגו 1800-80-1000 או השאירו פרטים כאן:

    טלפון: 1800-80-1000
    וואטסאפ: 050-448-1213
    מייל: justmusic100@gmail.com
    חיפה: שד’ ההסתדרות 35 (צמוד ללב המפרץ)